Terug
Gepubliceerd op 18/07/2023

Notulen  raad voor maatschappelijk welzijn

do 01/06/2023 - 20:45 raadszaal
Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, schepen-voorzitter
Luc Derudder, burgemeester
Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, schepenen
Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, raadsleden
Carl Vereecke, algemeen directeur
Verontschuldigd: Flore Vanluchene, raadslid

De voorzitter opent de zitting op 01/06/2023 om 20:49.

  • Openbaar

    • kennisname

      • Kennisnames verslag van 20 april 2023 raad van bestuur Woondienst Regio Izegem verslag van 6 maart 2023 algemene vergadering Woondienst Regio Izegem verslag van 26 april 2023 van het dagelijks bestuur Woondienst Regio Izegem

        Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, schepen-voorzitter
        Luc Derudder, burgemeester
        Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, schepenen
        Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, raadsleden
        Carl Vereecke, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Flore Vanluchene, raadslid
        besluit

        De raad neemt kennis van:

        verslag van 20 april 2023 van raad van bestuur Woondienst Regio Izegem

        verslag van 6 maart 2023 algemene vergadering Woondienst Regio Izegem

        verslag van 26 april 2023 van het dagelijks bestuur Woondienst Regio Izegem

    • algemeen beleid

      • Jaarrapport klachtenbehandeling 2022: kennisname

        Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, schepen-voorzitter
        Luc Derudder, burgemeester
        Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, schepenen
        Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, raadsleden
        Carl Vereecke, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Flore Vanluchene, raadslid
        aanleiding

        Artikel 303, §3 van het decreet over het lokaal bestuur.

        juridische overwegingen

        Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij decreet van 17 februari 2023 tot wijziging van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.

        Besluit van de Vlaamse regering van 28 juni 2019 betreffende de programmatie, de erkenningsvoorwaarden en de subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen voor mantelzorgers en gebruikers, het laatst gewijzigd bij besluit van de Vlaamse regering van 18 december 2020 tot vastlegging van de procedure voor het verlenen van voorafgaande vergunningen en planningsvergunningen voor lokale dienstencentra, centra voor dagopvang van een dienst voor gezinszorg, centra voor dagverzorging, centra voor kortverblijf, centra voor herstelverblijf of woonzorgcentra, en tot bepaling van de elementen van de globale zorg-strategische visie voor deze voorafgaande vergunningen.

        Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 mei 2014 betreffende woonzorgcentrum Rozenberg: bekrachtiging van het geactualiseerde kwaliteitshandboek.

        feiten, context en argumentatie

        Het artikel 302 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn bij reglement een systeem van klachtenbehandeling moeten organiseren.

        Het artikel 28 van het besluit van de Vlaamse regering betreffende de programmatie, de erkenningsvoorwaarden en de subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen voor mantelzorgers en gebruikers, bepaalt voor het woonzorgcentrum Rozenberg:

        “§ 1. Elke gebruiker, zijn vertegenwoordiger en mantelzorger wordt in de mogelijkheid gesteld om een klacht, suggestie, opmerking te uiten over de werking van het centrum. Het centrum werkt daarvoor een klachtenprocedure uit en maakt die bekend op de website of in de onthaalbrochure. Het centrum wijst een klachtenbehandelaar aan. De gebruiker of zijn vertegenwoordiger, een familielid of mantelzorger kan suggesties, opmerkingen of klachten rechtstreeks, zowel schriftelijk als mondeling, aan die persoon meedelen.
        De klachtenbehandelaar verzamelt de ingediende suggesties, opmerkingen of klachten en anonimiseert deze gegevens. Het agentschap kan daarvan inzage nemen. Het gevolg dat aan een klacht wordt gegeven, wordt rechtstreeks en binnen de termijn, zoals bepaald in de klachtenprocedure, aan de indiener ervan meegedeeld. Indieners krijgen de garantie dat op hun klacht binnen een redelijke termijn feedback wordt gegeven.
        De beheersinstantie zorgt voor periodieke informatie over de klachtenbehandeling aan alle gebruikers, hun vertegenwoordigers en mantelzorgers. Op basis van de periodieke analyse van de klachten formuleert het centrum correctieve en preventieve maatregelen.
        § 2. De gegevens over de Woonzorglijn worden op een zichtbare plaats opgehangen.”

        De klachtenprocedure van het woonzorgcentrum Rozenberg is opgenomen in het kwaliteitshandboek dat bekrachtigd werd door de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 mei 2014.

        Het artikel 303 § 3 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur jaarlijks rapporteert aan de gemeenteraad over de klachten ingediend tegen de gemeente en aan de raad voor maatschappelijk welzijn over de klachten ingediend tegen het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn.

        Toelichting door de heer Derudder, burgemeester en voorzitter van het vast bureau.

        financiële impact

        niet van toepassing

        amendement

        niet van toepassing

        tussenkomsten

        Mevrouwen Braeckevelt en Lefebre, raadsleden.

        besluit

        Enig artikel

        De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het jaarrapport klachtenbehandeling 2022 zoals volgt:

        Datum van ontvangst van de klacht Onderwerp/voorwerp van de klacht Gevolg dat aan de klacht gegeven werd Datum van afhandeling van de klacht
        15/04/2022 familie niet akkoord met opgestarte behandeling  uitleg gegeven + huisarts contact laten nemen met familie 19/04/2022
        11/10/2022 kledij in verkeerde kast samen met familie bekeken en ook wasserijpersoneel attent op gemaakt 11/10/2022
      • Dienstenwinkel Oostrozebeke vzw.: aanvaarden netto-actief na ontbinding vereniging: goedkeuren

        Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, schepen-voorzitter
        Luc Derudder, burgemeester
        Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, schepenen
        Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, raadsleden
        Carl Vereecke, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Flore Vanluchene, raadslid
        aanleiding

        De vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke werd op de buitengewone algemene vergadering van 30 maart 2023 ontbonden en de buitengewone algemene vergadering wenst het netto-actief van de ontbonden vereniging voorwaardelijk over te dragen aan het OCMW van Oostrozebeke.

        juridische overwegingen

        Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij decreten van 3 februari 2023 tot wijziging van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, wat betreft de oprichting van een deontologische commissie bij de gemeenteraad en de districtsraad en over regiovorming en tot wijziging van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.

        Besluit van de buitengewone algemene vergadering van 30 maart 2023 van de vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke.

        Besluit van de buitengewone algemene vergadering van 1 juni 2023 van de vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke.

        feiten, context en argumentatie

        Het huidig artikel 24 van de statuten van de vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke bepaalt dat de goederen en waarden van de ontbonden vereniging of het netto-actief overgedragen worden aan een plaatselijk werkgelegenheidsinitiatief:

        "Artikel 24
        Ingeval van ontbinding van de vereniging benoemt de algemene vergadering, die de ontbinding heeft beslist, indien nodig, de vereffenaars. De algemene vergadering bepaalt hun bevoegdheden en draagt de goederen en waarden van de ontbonden vereniging over aan een plaatselijk werkgelegenheidsinitiatief."

        Een dergelijk initiatief rond het creëren van werkgelegenheid is in Oostrozebeke niet actief.

        Binnen de dienstenwinkel werden wel prestaties als poetsdiensten en thuiszorg verricht voor een aantal inwoners van de gemeente.

        Door de overdracht van deze personeelsleden aan Familiehulp is deze dienstverlening verder verzekerd.

        Het OCMW wil met het lokaal dienstencentrum in het gemeenschapscentrum Tjuf zorgen voor onder meer de coördinatie van de thuiszorgdiensten in Oostrozebeke.

        Op de laatste buitengewone algemene vergadering van 30 maart 2023 heeft de centrumleider Vanessa Sergeant een toelichting gegeven over de start en de werking van het lokaal dienstencentrum in Oostrozebeke en in deze toelichting werd duidelijk gemaakt dat het lokaal dienstencentrum een aanspreekpunt wil zijn voor de thuiszorg in Oostrozebeke en dat het de bedoeling is om het bestaand aanbod van thuiszorgdiensten te integreren in de werking van het lokaal dienstencentrum:

        Ingeval het netto-actief van de ontbonden vereniging zou worden overgedragen aan het OCMW van Oostrozebeke, is het OCMW ook akkoord om alle eventuele toekomstige openstaande kosten en rekeningen van de ontbonden vereniging te vereffenen.

        Op de zitting van de buitengewone algemene vergadering van 4 mei 2023 wordt de voorwaardelijke overdracht van het netto-actief van de ontbonden vzw. Dienstwinkel Oostrozebeke aan het OCMW van Oostrozebeke goedgekeurd door aanpassing van het artikel 24 van de statuten van de vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke als volgt:

        "Artikel 24
        Ingeval van ontbinding van de vereniging benoemt de algemene vergadering, die de ontbinding heeft beslist, indien nodig, de vereffenaars. De algemene vergadering bepaalt hun bevoegdheden en draagt de goederen en waarden van de ontbonden vereniging over aan het OCMW van Oostrozebeke."

        De heer Stijn Van de Vijvere van Accto Accountancy & Fiscaliteit heeft op 17 mei 2023 de vereffeningsbalans opgemaakt.

        Volgens de vereffeningsbalans bedraagt het netto-actief van de vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke in vereffening 181,996,10 euro (per 17 mei 2023).

        Toelichting door mevrouw Geldhof, 1ste schepen en tevens voorzitter van de algemene vergadering van de ontbonden vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke.

        financiële impact

        De ontvangst is voorzien in het meerjarenplan 2020-2025, op het exploitatiekrediet van het jaar 2023 tem 2027: IP geen,  actie 1321, 0959-02/7405018.

        Het totaal van het netto-actief wordt opgenomen in de algemene boekhouding van het OCMW op de algemene rekening 4820002 namelijk 'Ontvangen voorschot van dienstenwinkel voor werkingssubsidie LDC'.

        Het totaal bedrag van het netto-actief wordt gespreid over 5 jaar ingebracht in de budgettaire boekhouding onder de jaarbudgetrekening 1321/0959-02/7405018 als bijkomende financiering van de werking van het lokaal dienstencentrum.

        amendement

        niet van toepassing

        tussenkomsten

        niet van toepassing

        Publieke stemming
        Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, Luc Derudder, Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, Carl Vereecke
        Voorstanders: Luc Derudder, Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, Anne-Sophie Verschoore, Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        Artikel 1

        De raad aanvaardt het netto-actief voor een bedrag van 181.996,10 euro (per 17 mei 2023) euro van de ontbonden vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke onder hiernavolgende voorwaarden:

        • de vereffening van alle eventuele toekomstige kosten en facturen na 1 juni 2023, die verband houden met de werking van de vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke vóór 1 juni 2023 en goedgekeurd werden door de bevoegde organen van de vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke vóór 1 juni 2023;
        • de bestemming van het netto-actief van de ontbonden vzw. Dienstenwinkel Oostrozebeke voor de werking van het opgestart lokaal dienstencentrum in Oostrozebeke en voor allerhande lokale initiatieven inzake thuiszorg in Oostrozebeke vanuit of in samenwerking met het OCMW van Oostrozebeke.

        Artikel 2

        Het vast bureau van het OCMW van Oostrozebeke wordt belast met de uitvoering en naleving van de voorwaarden, zoals bepaald onder artikel 1.

    • huisvesting

      • Woondienst Regio Izegem - statutenwijziging - goedkeuring

        Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, schepen-voorzitter
        Luc Derudder, burgemeester
        Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, schepenen
        Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, raadsleden
        Carl Vereecke, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Flore Vanluchene, raadslid
        aanleiding

        Hervorming sector sociaal wonen.

        juridische overwegingen

        Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij decreet van 17 februari 2023 tot wijziging van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, meer bepaald deel 3, titel 4, hoofdstukken 1 en 2.

        Beslissing  Raad van Bestuur van de Woondienst Regio Izegem van 20 april 2023 houdende goedkeuring van het ontwerp van statutenwijziging.

        feiten, context en argumentatie

        Het Vlaamse Gewest heeft bij decreet van 9 juli 2021 houdende wijziging van diverse decreten met betrekking tot wonen besloten om de sociale huisvestingsmaatschappijen en sociale verhuurkantoren samen te brengen en om te vormen tot één woonactor, nl. woonmaatschappijen.

        Er zal één woonmaatschappij erkend worden per werkingsgebied.

        Hierdoor moet de werking van het Sociaal Verhuurkantoor Regio Izegem op 1 juli 2023 overgedragen worden naar respectievelijk de woonmaatschappij Thuiswest (voor de SVK-werking in de gemeenten Izegem, Ingelmunster en Ledegem) en de woonmaatschappij Vivus (voor de SVK-werking in de gemeenten Oostrozebeke en Wielsbeke).

        De overige activiteiten van de Woondienst blijven behouden. 

        Ten gevolge van deze hervorming moeten de statuten van de Woondienst Regio Izegem, die laatst op 21 november 2018 werden aangepast, opnieuw gewijzigd worden. 

        Er is werk gemaakt van een volledig nieuwe versie voor de statuten om in regel te zijn met alle huidige bepalingen hierover in het decreet over het lokaal bestuur.

        In hoofdzaak werden dan ook technische aanpassingen doorgevoerd aan de statuten. 

        Inhoudelijk werden volgende wijzigingen aangebracht aan de statuten:

        • In het nieuw ontworpen artikel 5 m.b.t. het doel van de welzijnsvereniging:
          • “Het verschaffen van betaalbare en comfortabele woongelegenheden aan kansarme gezinnen, in de vorm van woningen die behoren tot het patrimonium van de deelgenoten, en van particuliere woningen, die door de vereniging worden aangekocht of in huur worden genomen” werd geschrapt.
          • “Het saneren en renoveren van verbeterbare woningen uit het SVK-woningbestand van de vereniging.” werd vervangen door “Het saneren, onderhouden en renoveren van woningen bestemd voor kwetsbare doelgroepen.”
        • Samenstelling bestuursorganen:
          • De vertegenwoordigers van de sociale woonmaatschappijen en van de representatieve lokale welzijnsactoren zullen voortaan enkel deel uitmaken van de algemene vergadering en niet meer van de raad van bestuur.
          • Er is geen wijziging voorzien in de afvaardiging van de gemeentebesturen en de OCMW’s. Deze blijft dezelfde in zowel algemene vergadering als raad van bestuur.

        Een concordantietabel geeft een overzicht van de nummering van de verschillende artikelen met vergelijking tussen de huidige statuten en de ontwerpstatuten.

        Over de te volgen procedure en deze statuten is er advies gevraagd aan het Agentschap Binnenlands Bestuur.

        Na overleg gaf het Agentschap op 11 mei 2023 haar finaal advies over de statuten, inzonderheid over de artikelen 3,2° lid, 6,5° lid, 10, 11.2 en 14.2.

        Toelichting door mevrouw Verschoore, schepen.

        financiële impact

        niet van toepassing

        amendement

        niet van toepassing

        tussenkomsten

        De heer Vandenbroucke, raadslid.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, Luc Derudder, Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, Carl Vereecke
        Voorstanders: Luc Derudder, Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, Anne-Sophie Verschoore, Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        Artikel 1

        Het ontwerp van statuten van de Woondienst Regio Izegem, zoals gehecht bij dit besluit, wordt goedgekeurd, waarbij volgende aanpassingen werden verwerkt:

        • In het nieuw ontworpen artikel 5 met betrekking tot het doel van de welzijnsvereniging:
          • “Het verschaffen van betaalbare en comfortabele woongelegenheden aan kansarme gezinnen, in de vorm van woningen die behoren tot het patrimonium van de deelgenoten, en van particuliere woningen die door de vereniging worden aangekocht of in huur worden genomen” werd geschrapt.
          • “Het saneren en renoveren van verbeterbare woningen uit het SVK-woningbestand van de vereniging.” wordt vervangen door “Het saneren, onderhouden en renoveren van woningen bestemd voor kwetsbare doelgroepen.”
        • Samenstelling van het bestuursorganen:
          • De vertegenwoordigers van de sociale woonmaatschappijen en van de representatieve lokale welzijnsactoren zullen voortaan enkel deel uitmaken van de algemene vergadering en niet meer van de raad van bestuur.
          • Er is geen wijziging voorzien in de afvaardiging van de gemeentebesturen en de OCMW’s. Deze blijft dezelfde in zowel algemene vergadering als raad van bestuur

        Artikel 2

        Volgende concordantietabel met betrekking tot de vorige en huidige statuten van de welzijnsvereniging wordt goedgekeurd:

        Artikel 3

        Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de Woondienst Regio Izegem.

    • intercommunales

      • BBC-jaarrekening 2022 Woondienst Regio Izegem: advies

        Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, schepen-voorzitter
        Luc Derudder, burgemeester
        Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, schepenen
        Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, raadsleden
        Carl Vereecke, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Flore Vanluchene, raadslid
        aanleiding

        E-mail van 27 april 2023 van Woondienst Regio Izegem, de heer Benoit Sintobin betreffende Woondienst Regio Izegem - verslag AV.

        juridische overwegingen

        Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij decreet van 17 februari 2023 tot wijziging van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.

        feiten, context en argumentatie

        De gemeente ontving de jaarrekening 2022 van de Woondienst Regio Izegem.

        1. de beleidsnota met de doelstellingenrealisatie;
        2. de financiële nota met:

        • doelstellingenrekening;
        • staat van het financieel evenwicht boekjaar 2022;
        • realisatie van de kredieten boekjaar 2022;
        • de balans per 31 december 2022;
        • de staat van opbrengsten en kosten per 31 december 2022.
        3. toelichting bij de financiële nota:
        • verklaring materiële verschillen tussen budget en rekening (exploitatie);
        • ontvangsten en uitgaven naar functionele aard;
        • ontvangsten en uitgaven naar economische aard;
        • investeringsprojecten;
        • verklaring materiële verschillen tussen budget en rekening (investeringen);
        • evolutie van de financiële schulden;
        • toelichting bij de balans.
        4. bijlagen:
        • overzicht van de verstrekte subsidies;
        • De proef- en saldibalans per 31 december 2022;
        • detail van de niet in de balans opgenomen rechten en plichten (klasse 0);
        • overzicht van de lange termijn schulden en leningen;
        • aansluiting werkkapitaal;
        • financiële risico's;
        • waarderingsregels;
        • overzicht van de overgedragen kredieten in toepassing van art.258 van het decreet lokaal bestuur;
        • toelichting over de transacties met een buitengewone invloed op het resultaat.

        Toelichting door mevrouw Verschoore, schepen.

        financiële impact

        niet van toepassing

        amendement

        niet van toepassing

        tussenkomsten

        niet van toepassing

        Publieke stemming
        Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, Luc Derudder, Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, Carl Vereecke
        Voorstanders: Luc Derudder, Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, Anne-Sophie Verschoore, Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        Artikel 1

        De rekening 2022 van de Woondienst Regio Izegem met een exploitatieoverschot van 175 976,00 euro, een investeringstekort van 32 040,00 euro, een financieringstekort van 22 200,00 euro, een positief budgettair resultaat van het werkjaar van 121 735,00 euro en een beschikbaar budgettair resultaat van 1 410 036,00 euro wordt gunstig geadviseerd.

        Artikel 2

        Een kopie van dit besluit wordt verzonden naar de Woondienst Regio Izegem, Kasteelstraat 13, 8870 Izegem.

    • vragen

      • Vragen

        Aanwezig: Anne-Sophie Verschoore, schepen-voorzitter
        Luc Derudder, burgemeester
        Carine Geldhof, Jonas Van D'huynslager, Olivier De Marez, schepenen
        Marleen Lefebre, Stijn Manhaeghe, Annelies Braeckevelt, Koen Vandenbroucke, Koen Castelein, Greet Desmet, Marijke Verbeke, Davy Verhulst, Nadine Dejonckheere, Dirk De Keyzer, Wim Behaeghe, Cyriel Seys, Marleen Martin-Debacker, raadsleden
        Carl Vereecke, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Flore Vanluchene, raadslid
        besluit

        Er werden geen vragen ingediend.

De voorzitter sluit de zitting op 01/06/2023 om 21:12.

Namens raad voor maatschappelijk welzijn,

Carl Vereecke
algemeen directeur

Anne-Sophie Verschoore
schepen-voorzitter