De voorzitter opent de zitting op 08/12/2022 om 20:02.
De raad voor maatschappelijk welzijn stelt het deel van de meerjarenplanaanpassing 6 2020 - 2025: Raad 08_12_2022 van het OCMW vast.
Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij decreet van 25 februari 2022 tot wijziging van het decreet van 2 maart 1999 houdende het beleid en het beheer van de zeehavens, het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en het decreet van 3 mei 2019 houdende de havenkapiteindienst.
Besluit van de Vlaamse regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale [en de provinciale] besturen, het laatst gewijzigd bij besluit van de Vlaamse regering van 7 september 2018 tot wijziging van diverse bepalingen van het besluit van de Vlaamse regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.
Ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningen-stelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale [en de provinciale (ing. MB 12 september 2018, art. 1, I: 1 januari 2020)] besturen, het laatst gewijzigd bij ministerieel besluit van 12 september 2018 tot wijziging van diverse bepalingen van het ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.
Omzendbrief KBBJ/ABB-2020/3 van 18 september 2020 over de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids- en beheerscyclus.
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 5 december 2019 betreffende meerjarenplan 2020-2025 van het deel OCMW: vaststellen.
Besluit van de gemeenteraad van 5 december 2019 betreffende meerjarenplan 2020-2025 van het deel OCMW: goedkeuren.
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 2 juli 2020 betreffende aanpassing meerjarenplan 1 2020-2025 van het deel OCMW: vaststellen.
Besluit van de gemeenteraad van 2 juli 2020 betreffende aanpassing meerjarenplan 1 2020-2025 van het deel OCMW goedkeuren.
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 3 december 2020 betreffende aanpassing meerjarenplan 2 2020 - 2025: Raad 03_12_2020(BP2020_2025-2) van het deel OCMW: vaststellen.
Besluit van de gemeenteraad van 3 december 2020 betreffende aanpassing meerjarenplan 2 2020 - 2025: Raad 03_12_2020(BP2020_2025-2) van het deel OCMW: goedkeuren.
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 3 juni 2021 betreffende meerjarenplanaanpassing 3 2020 - 2025: Raad 03_06_2021 van het deel OCMW: vaststellen.
Besluit van de gemeenteraad van 3 juni 2021 betreffende meerjarenplanaanpassing 3 2020 - 2025: Raad 03_06_2021 van het deel OCMW: goedkeuren.
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 2 december 2021 betreffende meerjarenplanaanpassing 4 2020 - 2025: Raad 02_12_2021 van het deel OCMW: vaststellen.
Besluit van de gemeenteraad van 2 december 2021 betreffende meerjarenplanaanpassing 4 2020 - 2025: Raad 02_12_2021 van het deel OCMW: goedkeuren.
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 2 juni 2022 betreffende meerjarenplanaanpassing 5 2020 - 2025: Raad 02_06_2022 van het deel OCMW: vaststellen.
Besluit van de gemeenteraad van 2 juni 2022 betreffende meerjarenplanaanpassing 5 2020 - 2025: Raad 02_06_2022 van het deel OCMW: goedkeuren.
Het gunstig visum VSM/2021/044 van 7 november 2021 van Siegfried Masschaele, financieel directeur.
Gunstig advies van het managementteam van 15 november 2022.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur reikt oplossingen aan om een echt geïntegreerd lokaal sociaal beleid mogelijk te maken, met respect voor de verschillende rechtspersonen, die erbij betrokken zijn.
Daaruit volgt dat de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn (OCMW) een gezamenlijk meerjarenplan opstellen, dat door beide raden wordt vastgesteld.
Op die manier kan een geïntegreerd lokaal sociaal beleid maximaal worden gerealiseerd: beide rechtspersonen hebben samen één doelstellingenboom, waarbij de doelstellingen van het OCMW en die van de gemeente vervlochten zijn.
Omdat de gemeente en het OCMW een geïntegreerd meerjarenplan maken, wordt het financiële evenwicht voor die twee besturen als één geheel gepresenteerd en beoordeeld.
Omdat elke rechtspersoon voor de eigen verplichtingen en verbintenissen blijft instaan, blijft in het meerjarenplan een duidelijk onderscheid bestaan tussen de kredieten van de gemeente en die van het OCMW.
Dat komt tot uiting in het schema met het overzicht van de kredieten (schema M3), waarin de kredieten voor de gemeente en het OCMW apart worden opgenomen.
Minstens een keer per jaar wordt het meerjarenplan aangepast, waarbij in elk geval de kredieten voor het volgende boekjaar worden vastgesteld.
Als dat nodig is, kunnen daarbij ook de kredieten voor het lopende boekjaar worden aangepast.
Daarnaast kan het meerjarenplan, als dat nodig is, ook worden aangepast om alleen de kredieten voor het lopende boekjaar aan te passen.
Bij elke aanpassing van het meerjarenplan wordt het resultaat van de intussen vastgestelde jaarrekeningen verwerkt.
De goedkeuring van de gemeenteraad is nodig omdat de gemeente de financiële gevolgen moet dragen van de keuzes, die de raad voor maatschappelijk welzijn maakt.
Die besluitvorming kan het best als volgt verlopen:
• de raad voor maatschappelijk welzijn stelt eerst zijn deel van de aanpassing meerjarenplan vast;
• de gemeenteraad stelt vervolgens zijn deel van de aanpassing meerjarenplan vast;
• de gemeenteraad keurt ten slotte het deel goed dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld.
Het ontwerp van aanpassing meerjarenplan bevat volgende documenten:
niet van toepassing
niet van toepassing
De heer Verhulst, raadslid.
De heer Verhulst verwijst naar zijn tussenkomsten en deze van zijn fractie tijdens de infovergadering van dinsdag 6 december 2022 voor de leden van de gemeenteraad. Het voorliggend budget is geen goed nieuwsshow en verwijst naar zijn opmerking in die zin in de afgelopen jaren. Het is 5 voor 12. De uitgaven en de ontvangsten zullen strikt onder controle moeten worden gehouden. Er is echt geen marge meer. De fractie INSPRAAK.nu wenst zich dan ook te onthouden. De tussenkomst van de heer Verhulst betreft alle agendapunten mbt. het meerjarenplan 2020-2025, die ter stemming liggen voor de raad voor maatschappelijk welzijn als voor de gemeenteraad.
Artikel 1
De meerjarenplanaanpassing 6 2020 - 2025: Raad 08_12_2022 van het deel OCMW, bestaande uit de strategische nota, het financieel doelstellingenplan (M1), de staat van het financieel evenwicht (M2), de staat van het financieel evenwicht: wijzigingsvariant (M2W) en het overzicht van de kredieten (M3) wordt vastgesteld.
Artikel 2
Het budgettair resultaat van het boekjaar van het OCMW in 2025 bedraagt: - 1 893 908,00 euro.
Het gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar van het OCMW in 2025 bedraagt: -4 159 085,00 euro en het gecumuleerd budgettair resultaat 2025 bedraagt: -6 052 993,00 euro.
Het beschikbaar budgettair resultaat van het OCMW in 2025 bedraagt -6 052 993,00 euro
Er zijn geen onbeschikbare gelden.
De autofinancieringsmarge boekjaar van het OCMW in 2025 bedraagt: -1 831 158,00 euro en de gecorrigeerde autofinancieringsmarge bedraagt in 2025: - 2 014 195,00 euro.
Artikel 3
Het budgettair resultaat van het boekjaar van het OCMW in 2022 bedraagt: - 1 168 408,00 euro.
Het gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar van het OCMW in 2022 bedraagt: 856 124,00 euro en het gecumuleerd budgettair resultaat 2022 bedraagt: - 312 284,00 euro.
Het beschikbaar budgettair resultaat van het OCMW in 2022 bedraagt - 312 284,00 euro
Er zijn geen onbeschikbare gelden.
De autofinancieringsmarge boekjaar van het OCMW in 2022 bedraagt: - 983 667,00 euro en de gecorrigeerde autofinancieringsmarge bedraagt in 2022: - 1 221 925,00 euro.
De kredieten van het OCMW voor het boekjaar 2022 (M3) worden vastgesteld.
Soort krediet |
Totaal bedrag voor 2022 |
Totaal exploitatie-uitgaven |
7 012 289,00 |
Totaal exploitatie-ontvangsten |
6 250 303,00 |
Totaal investeringsuitgaven |
349 741,00 |
Totaal investeringsontvangsten |
165 000,00 |
Totaal financieringsuitgaven |
221 681,00 |
Totaal financieringsontvangsten |
0,00 |
Het budgettair resultaat van het boekjaar van het OCMW in 2023 bedraagt: - 2 054 859,00 euro.
Het gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar van het OCMW in 2023 bedraagt: - 312 284,00 euro en het gecumuleerd budgettair resultaat 2023 bedraagt: - 2 367 143,00 euro.
Het beschikbaar budgettair resultaat van het OCMW in 2023 bedraagt - 2 367 143,00 euro
Er zijn geen onbeschikbare gelden.
De autofinancieringsmarge boekjaar van het OCMW in 2023 bedraagt: - 1 712 559,00 euro en de gecorrigeerde autofinancieringsmarge bedraagt in 2023: - 1 946 739,00 euro.
De kredieten van het OCMW voor het boekjaar 2023 (M3) worden vastgesteld.
Soort krediet |
Totaal bedrag voor 2023 |
Totaal exploitatie-uitgaven |
7 614 831,00 |
Totaal exploitatie-ontvangsten |
6 110 297,00 |
Totaal investeringsuitgaven |
342 300,00 |
Totaal investeringsontvangsten |
0,00 |
Totaal financieringsuitgaven |
208 025,00 |
Totaal financieringsontvangsten |
0,00 |
Artikel 4
Het geconsolideerd budgettair resultaat van het boekjaar in 2025 bedraagt: - 519 530,00 euro.
Het geconsolideerd gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar in 2025 bedraagt: 2 882 723,00 euro en het geconsolideerd gecumuleerd budgettair resultaat 2025 bedraagt: 2 363 193,00 euro.
Er zijn geconsolideerd geen onbeschikbare gelden.
Het geconsolideerd beschikbaar budgettair resultaat in 2025 bedraagt: 2 363 193,00 euro.
De geconsolideerde autofinancieringsmarge boekjaar in 2025 bedraagt: 48 912,00 euro en de geconsolideerde gecorrigeerde autofinancieringsmarge in 2025 bedraagt: - 47 288,00 euro.
De raad voor maatschappelijk welzijn is exclusief bevoegd om de nominatieve subsidies toe te kennen.
Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij decreet tot wijziging van het decreet van 2 maart 1999 houdende het beleid en het beheer van de zeehavens, het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en het decreet van 3 mei 2019 houdende de havenkapiteindienst.
Beraad van het college van burgemeester en schepenen van 26 oktober 2022 betreffende opvolging: optimalisatie kredieten aanpassing meerjarenplan + acties.
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 8 december 2022 betreffende Meerjarenplanaanpassing 6 2020 - 2025: Raad 08_12_2022 van het deel OCMW: vaststellen.
Besluit van de gemeenteraad van 8 december 2022 betreffende Meerjarenplanaanpassing 6 2020 - 2025: Raad 08_12_2022 van het deel OCMW: goedkeuren.
Artikel 78, 17° van het decreet over het lokaal bestuur, stelt dat de bevoegdheid om nominatieve subsidies toe te kennen een exclusieve bevoegdheid is van de raad voor maatschappelijk welzijn.
De nominatieve subsidies voor 2023, opgenomen in het vastgestelde en door de gemeenteraad goedgekeurde Meerjarenplanaanpassing 6 2020 - 2025: Raad 08_12_2022 (BP2020_2025-6) worden toegekend.
Toelichting van de heer Van D'huynslager, schepen.
niet van toepassing
niet van toepassing
niet van toepassing
Artikel 1
De nominatieve subsidies 2023 worden toegekend:
Planningsrapport: Meerjarenplanaanpassing 6 2020 - 2025: Raad 08_12_2022 (BP2020_2025-6) - Periode: 2023
BP2020_2025-6/2023/753/0112-00/6493001/OCMW/VASTB/500/IP-GEEN/U
Algemene werkingssubsidies aan de vriendenkring van het gemeentepersoneel
Begunstigde: Vriendenkring gemeentepersoneel Boze Oorsekte
Bedrag: 2.435,00.
De noodzaak om bepaalde bevoegdheden toe te vertrouwen aan het vast bureau.
Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij decreet tot wijziging van het decreet van 2 maart 1999 houdende het beleid en het beheer van de zeehavens, het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en het decreet van 3 mei 2019 houdende de havenkapiteindienst.
Beraad van het college van burgemeester en schepenen van 26 oktober 2022 betreffende opvolging: optimalisatie kredieten aanpassing meerjarenplan + acties
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 8 december 2022 betreffende Meerjarenplanaanpassing 6 2020 - 2025: Raad 08_12_2022 van het deel OCMW: vaststellen.
Besluit van de gemeenteraad van 8 december 2022 betreffende Meerjarenplanaanpassing 6 2020 - 2025: Raad 08_12_2022 van het deel OCMW: goedkeuren.
Artikel 78, tweede lid, 10° van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de raad voor maatschappelijk welzijn de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten vastlegt, tenzij:
De plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, die niet passen binnen het begrip 'dagelijks bestuur', worden voor het boekjaar 2023 nominatief toevertrouwd aan het vast bureau.
Toelichting van de heer De Marez, schepen, en de heer Masschaele, financieel directeur.
niet van toepassing
niet van toepassing
niet van toepassing
Artikel 1
De plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van de overheidsopdrachten 2023 worden nominatief toevertrouwd aan het vast bureau:
Lijst van overheidsopdrachten
Planningsrapport: Meerjarenplanaanpassing 6 2020 - 2025: Raad 08_12_2022 (BP2020_2025-6) - Periode: 2023
BP2020_2025-6/2023/1323/0959-01/2291407/OCMW/VASTB/0/IP-2/U
Gebouwen - bedrijfsmatige materiële vaste activa - dagverzorging - Activa in aanbouw
SENIOREN Oprichting, uitbating en beheer van woningen voor senioren en personen met een beperking en een lokaal dienstencentrum
Voorwaarden:
Een publiek-private samenwerking voor de ontwikkeling van een woonzorgsite in Oostrozebeke door de oprichting van een lokaal dienstencentrum en woningen voor senioren en personen met een beperking, inbegrepen de uitbating en het beheer ervan.
Wijze van toekenning:
mededingingsprocedure met onderhandeling.
De budgetbespreking tussen het MAT en het vast bureau op 29 september 2022.
Organieke wet van 8 juli 1976 betreffende de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, het laatst gewijzigd bij wet van 26 november 2021 tot wijziging van artikel 98 van de organieke wet van 8 juli 1976 betreffende de openbare centra voor maatschappelijk welzijn.
Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij decreet van 25 februari 2022 tot wijziging van het decreet van 2 maart 1999 houdende het beleid en het beheer van de zeehavens, het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en het decreet van 3 mei 2019 houdende de havenkapiteindienst.
Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 17 augustus 1981 betreffende OCMW.
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2014 betreffende sociale dienstverlening - vaststellen van de bijdrage voor prestaties geleverd door externe diensten gezins-en bejaardenhulp met ingang van 1 januari 2015.
In uitvoering van het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 17 augustus 1981 werden op 1 oktober 1981 overeenkomsten afgesloten tussen het OCMW enerzijds en diverse diensten voor gezins-en bejaardenhulp, namelijk Familiehulp, Familiezorg, SVV en het Verbond voor Ambachten en Neringen, anderzijds.
Het OCMW verbond zich ertoe om vanaf 1 januari 1981 de voormelde diensten financieel te ondersteunen.
Bij besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2014 werd vanaf 1 januari 2015 de tussenkomst vastgesteld op 0,35 euro per gepresteerd uur bij gebruikers op het grondgebied van Oostrozebeke.
De uitgave voor 2021 bedroeg 6 827 euro.
Omdat de tussenkomst niet ten goede komt van de Oostrozebeekse burger, die van de externe dienstverlening gebruik maakt en omwille van de herziening van eerdere afspraken, werd bij de budgetbesprekingen op 29 september 2022 beslist om met ingang van 1 januari 2023 de bijdrage te verminderen naar 0,25 euro per gepresteerd uur en om met ingang van 1 januari 2025 de overeenkomsten te beëindigen.
Ingevolge de bepalingen van het artikel 6 van de afgesloten overeenkomsten, kan de raad voor maatschappelijk welzijn de bijdrage jaarlijks opnieuw vaststellen en de overeenkomsten kunnen beëindigd worden op 31 december 2024 conform de bepalingen van het artikel 12. De opzegging moet weliswaar gebeuren vóór 1 juli 2024.
Toelichting door Anne-Sophie Verschoore, schepen.
De uitgaven zijn voorzien in het meerjarenplan 2020-2025 actie 1341, budgetrekening ACT-1341/0959-00/6491001.
niet van toepassing
Mevrouwen Braeckevelt en Lefebre en de heer Vandenbroucke, raadsleden: "Waarom werd de subsidiëring van de thuishulpdiensten niet over een kortere periode opgezegd of stopgezet. Waarom wachten tot 2025? Volgens het contract kan opgezegd worden met inachtname van een opzeggingstermijn van 6 maanden."
1ste schepen Geldhof wijst erop dat voor het toestaan van een gemeentelijke subsidie aan thuishulpdiensten het OCMW zelf thuishulp organiseerde. Momenteel is er ook een goede samenwerking tussen de gemeente en het OCMW enerzijds en de thuishulpdiensten anderzijds. De subsidie wordt ook niet rechtstreeks toegekend aan degenen, die op thuishulp beroep doen, doch aan de thuishulpdienst zelf. Na controle blijkt dat Oostrozebeke wellicht één van de weinige gemeenten nog is, die aan thuishulpdiensten een subsidie voor prestaties, geleverd door externe diensten voor gezins- en bejaardenhulp.
Volgens de algemeen directeur moet een jarenlang toegekende subsidie geleidelijk afgebouwd worden, en dit volgens het contract en volgens de gangbare rechtspraak. Contracten moeten overigens te goeder trouw worden uitgevoerd en dus ook beëindigd.
Artikel 1
Met ingang van 1 januari 2023 wordt de bijdrage voor prestaties geleverd door de externe diensten voor gezins-en bejaardenhulp vastgesteld op 0,25 euro per op het grondgebied van Oostrozebeke gepresteerd uur.
Artikel 2
Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2014 betreffende sociale dienstverlening - vaststellen van de bijdrage voor prestaties geleverd door externe diensten gezins-en bejaardenhulp met ingang van 1 januari 2015, wordt opgeheven.
Artikel 3
De overeenkomsten tussen het OCMW en de externe diensten voor gezins-en bejaardenhulp van 1 oktober 1981 worden op 31 december 2024 beëindigd.
E-mail van 29 oktober 2022 van notaris Mathieu Melis, Stationsstraat 69 te 8850 Ardooie betreffende Verkoop Tieltsteenweg 27, 8780 Oostrozebeke (MM-2220108-01).
Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij decreet van 25 februari 2022 tot wijziging van het decreet van 2 maart 1999 houdende het beleid en het beheer van de zeehavens, het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en het decreet van 3 mei 2019 houdende de havenkapiteindienst.
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 2 juni 2022 betreffende meerjarenplanaanpassing 5 2020 - 2025: Raad 02_06_2022 van het deel OCMW: vaststellen.
Verkoop van een woonhuis op en met grond en aanhorigheden ter afbouw van patrimonium in eigen beheer.
Het ontwerp van akte van verkoop van een woning op en met grond en aanhorigheden, gelegen Tieltsteenweg 27 te 8780 Oostrozebeke werd opgemaakt door notaris Mathieu Melis, Stationsstraat 69 te 8850 Ardooie.
Het betreft de verkoop van een woonhuis op en met grond en aanhorigheden, gelegen Tieltsteenweg 27, kadastraal gekend volgens recent kadastraal uittreksel sectie E, nummer 550 R/6 P0000, met een oppervlakte van 3 a 30 ca, voor een bedrag van 165 000,00 euro, aan de kopers.
Toelichting door de heer De Marez, schepen.
De inkomsten zijn voorzien in meerjarenplan 2020 - 2025 5, op het investeringskrediet van 2022, investeringsproject 2, actie 334, budgetrekening 0930-00/2212800.
niet van toepassing
De heer Vandenbroucke, raadslid.
De heer Vandenbroucke vraagt zich af waarom geen openbare verkoping werd georganiseerd en of de te verkopen woning momenteel ingezet kan worden als crisiswoning? Behaalt de gemeente ook haar quotum van ter beschikking te stellen crisiswoningen.
De heer De Marez, schepen, bevestigt dat de gemeente haar quotum aan crisiswoningen behaalt. De verkoopprijs zal moeilijk bekomen kunnen worden wanneer deze bestemd zou worden voor een particuliere woning. Wanneer de woning gesloopt zou worden samen met de aanpalende woningen voor de realisatie van een meergezinswoning, dan is de voorliggende verkoopprijs meer voor de hand liggend. Een openbare verkoping houdt ook het risico in dat de voorliggende verkoopprijs niet wordt behaald en dat wanneer de openbare verkoping alsdan ingetrokken moet worden, de voorliggende verkoopprijs niet meer kan worden bekomen voor een onderhandse verkoop. De verkoopprijs stemt ook overeen met de geschatte verkoopprijs op basis van een schattingsverslag, opgemaakt door een beëdigd schatter.
Artikel 1
De raad voor maatschappelijk welzijn aanvaardt het ontwerp van akte van verkoop van een woning op en met grond en aanhorigheden, gelegen Tieltsteenweg 27 te 8780 Oostrozebeke dat werd opgemaakt door notaris Mathieu Melis, Stationsstraat 69 te 8850 Ardooie.
Artikel 2
In het ontwerp van akte verkoopt de raad voor maatschappelijk welzijn een woonhuis op en met grond en aanhorigheden, gelegen Tieltsteenweg 27, met een oppervlakte van 3 are dertig centiaren (3 a 30 ca), gelegen te Oostrozebeke, Tieltsteenweg 27, gekadastreerd als sectie E, nummer 550 R/6 P0000 aan de kopers voor een bedrag van 165 000,00 euro.
Er werden geen vragen ingediend.
De voorzitter sluit de zitting op 08/12/2022 om 21:03.
Namens raad voor maatschappelijk welzijn,
Carl Vereecke
algemeen directeur
Anne-Sophie Verschoore
schepen-voorzitter